Ispanija I. Miestai

Skaitant pirmą dalį rekomenduoju klausytis. Atsiprašau, šiaip neklausau šito herojaus, bet tiesiog Ispanijai šita muzika itin tinka.

Pradžiai truputis faktų:

• 14 dienų kelionė ir du keliautojai – aš ir Rūta.
  • 11 naktų praleistos palapinėje (5-iuose skirtinguose kempinguose), 1 naktis AirBnB ir 1 oro uoste.
  • Nuvažiavome ~ 1500 km
  • Aplankėm 6 Ispanijos regionus, ir tris iš penkių didžiausių miestų – Madridą, Barseloną ir Bilbao.
  • Pagrindinis ir dažniausias kelionės patiekalas – makaronai (kartais bomžpaketai) paserviruojami tiesiai nuo dujinės viryklės gryname ore

O štai maršrutas kuriuo keliavome. Paspaudę ant žemėlapio galėsite pamatyti detalesnį maršrutą:

Ispanija - keliones marsrutas

Norėjome keliauti kur šilta, ir kur dar nebuvome. Ir ten, kur galima patogiai nusigauti iš Vilniaus. Pradinis tikslas buvo Juodkalnija, tačiau neradus patogių būdų į ją nusigauti – ji liko ateičiai. Ir išskridom į Ispaniją.

Ispanija yra antra didžiausia valstybė Europos Sąjungoje pagal plotą ir, rodos, penkta pagal gyventojų skaičių ir ekonomiką (BVP). Tai yra šalis, apie kurią aiškinti niekam nereikia, nes kiekvienam, net ir ten nebuvusiam jos pavadinimas kelią daugybę asociacijų su kurortais, paplūdimiais, kokybišku maistu, vynu, futbolu, korida, pomidorais, pomidorų mūšiais ir sąrašas dar tęsiasi ir tęsiasi.

Kai pradėjome aiškintis kaip būtų įdomiausia klajoti po Ispaniją – susidarė įspūdis, kad dauguma gražiausių vietų (pagal subjektvias rekomendacijas ar tiesiog pagal tai kur daugiau yra tekę būti mano aplinkos žmonėms) yra šalies pietuose. Todėl… pasirinkome šiaurę. Ten turėjo būti daugiau žalumos ir mažiau karšta, nei pietuose, nes rugpjūtis, vis tik, vienas karščiausių mėnesių. Be to, šiaurėje – Pirėnai!

Šis aprašymas bus iš dviejų dalių pirmiausia apie miestus, o vėliau gražioji dalis – apie gamtą.

Miestai..

..visiškai nebuvo mūsų prioritetas, tad į juos per daug nesigilinom. Nėjom nei į vieno garsaus pastato vidų, ar muziejų. Juo labiau, kad miestus buvo užplūdę turistai, kurie visur sudarė milžiniškas eiles ir jose stovėt esant virš 30 C karščio nebūtų jokio smagumo. Tačiau paklaidžioti gatvelėmis, pažinti vistiek spėjom ir kiekvieno miesto nuotaiką puikiai pajautėm.

Ispanijos miestų architektūra labai graži. Jie, kaip ir italai ar prancūzai, tikrai turi gerą architektūrinį skonį. Absoliučiai gražiausias iš aplankytų – Pamplona. Labai jaukus miestas, kur tiesiog kiekvieną pastatą, kavinę ir net kontenerį galima fotografuoti, o nufotkinus dar stovėti, žiūrėti ir mėgautis. Ir nors žinai, kas esi maždaug tris kartus mažesniame mieste nei Vilnius, nėra jokio “provincijos pojūčio”. Toks provincijos pojūtis mane aplanko būnant mažuose miestuose, kur nedaug žmonių ir jie, rodos, nieko neveikia. Mieste būna mažai verslų, kavinių. Tada atrodo, kad toks miestas buvo pastatytas veltui ir pasidaro liūdna… Tačiau Pamplona toli gražu ne toks miestas! O dar žinojimas, kad jos gatvėmis kiekvieną liepos mėnesį visą savaitę laksto buliai sukuria papildomą paslapties nuotaiką, kuri padaro miestą dar įdomesnį…

Madridas ir Barselona labai gyvi ir judrūs, tačiau jau su visais megapolių atributais – turistais, smarve, šiukšlėm, elgetom, šūdinom skrajutėm ir viso kito šlamšto siūlytojais. Panašu, kad jais geriausia mėgautis ankstyvą pavasarį arba vėlyvą rudenį, kai truputį atvėsta ir turistų srautai sumažėja.

Bilbao turbūt nėra daug kam žinomas. Jis turi gerokai daugiau naujos modernios architektūros, nei Barselona ar Madridas, netgi Guggenheim’ą turi, tačiau naujoji statyba pukiai sudera su senąja ir nėra jokios disharmonijos. Vis tas kokybiškas ispanų architektūros pajautimas.

Tiesa, miestuose taip pat buvo proga paragauti įdomaus maisto, tačiau kad ir kaip Ispanija juo garsėja – mane daugeliu atvejų nuvylė. Išskyrus sangriją (kuris buvo itin skani) ir Spanish Tortilla, su kuria kartu apturėjome ir smagų pokalbį su maloniais amerikonais, einančiais Camino de Santiago keliu. Ir tai – dėka mano “I love NY” marškinėlių! Tik įžengus į vieną iš Pamplonos kavinių sulaukiau netikėto klausimo “Do you really love NY?” Ir tai jau ne pirmas kartas, kai marškinėliai man užveda įdomų pokalbį ar sukurią situaciją, tad kad ir kaip mėgčiau vienspalvį minimalizmą – drabužių su užrašais matyt neatsisakysiu. Na, o kalbant apie maistą, man pasirodė įdomu, kad tokios karštos šalies virtuvė turi tokias stiprias mėsos ir alkoholio tradicijas. Visur matyti daug specializuotų mėsos parduotuvių su visokiais rūkytais ir kitaip apdorotais kumpiais, dešrom.

Dar viena išvada padaryta šioje kelionėje – visų pietų Europos miestų (labiau miestelių, nes megapoliai turi išskirtinumo) architektūra labai panaši, ir kartą pamatęs vieną ar kelis iš jų jau nebenustebsi.

Antra dalis bus apie gamtą, o čia foto iš miestų: